In Search of Their Own IDENTITY…

25 Februarie 2011

Sonia – Irina RAUSS – RETRAGEREA lui Andrei FINTI…

Vineri 28 mai 2010

Ora 9:56:45 AM GMT

RETRAGEREA lui Andrei FINTI…

Sonia – Irina RAUSS

Isi mai aduce cineva aminte de Andrei FINTI?…

Asa ne-am obisnuit. Simplu, fara complexe prea multe. Fara decente inutile… Asa ne-am obisnuit; sa ne furam unii pe altii…

Cindva demult printr-un complex de imprejurari, am cunoscut un actor Tinar. Roman…. Se numea , Andrei FINTI… Il  vazusem in citeva roluri interesante… In citeva filme la fel de interesante… Mi-a placut la el, fizionomia. Avea o fizionomie interesanta, atragatoare, vorbitoare… Chipul sau vorbea si vorbea pe intelesuri pline de noima, pe intelesuri apropiate… Andrei FINTI… Era inalt si relativ slab. Cu parul tuns scurt si privirea ascutita… Da, da… era inalt si relativ slab…

Locuia intr-un bloc, la intersectia strazilor Tudor Arghezi cu Maria Rosetti si cu Ion Luca Caragiale… Frumoase strazi . Amintiri, pe masura…

Intr-o discutie avuta cu el, am aflat ce definitie daduse tatal lui relatiei popor – popor… Cica in Romania ar fi existat la un anumit moment dat 20 milioane de locuitori si numai 10 milioane de caciuli… In loc ca toti sa ne fi straduit sa mai facem inca 10 milioane de caciuli pentru cei care nu au… ne furam unii altora caciulile… cu o frenezie fara margini… La vremea aceea am inteles doar pe jumatate parabola… Astazi, in schimb sensul ei a diriguit constructii noi in constiinta mea…

Strecurind putina obsesie in toata povestea asta, pentru o mai buna intelegere, dar nu si acceptare, sint in masura sa simt ca furaciunea ne-a intrat atit de mult in oase…incit nimic nu ne mai poate schimba in nici un fel… Pesemne ca dulcele gust de a-ti insusi bunul aproapelui este la fel de puternic ca si gustul necrutator al mortii timpurii… O ecuatie sinistra, in care nu poti sa te bagi… sa te implici, sa o modifici…

Este ca un dat primordial pe care doar il primesti si il inapoiezi atunci cind nu mai este nevoie de prezenta ta aici, pe pamint… Mda… Sa intelegi, dar sa nu te poti opune… Disciplina cosmogonica. Constati, daca esti ales, o si intelegi, nu o aplici in exercitiul existentei personale si te retragi, tacut…

Cred ca asa s-a retras si Andrei FINTI, din noua ecuatie romaneasca de dupa 1989… Cred ca asa…

Simplu, tacut, fara prea multa agitatie in jurul persoanei sale discrete…

Ce-am avut si ce-am pierdut?…

Nu?…

Bietii diletanti…


 

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

